Sprid ditt budskap med en viralkampanj

2012-02-14


Vill du sprida ditt budskap med modern dela-med-dig-teknik? Gorki Glaser-Müller från Beckmans och Filmhögskolan berättar hur man gör och visar korta sekvenser på hur en viralkampanj kan utkristallisera sig. Betoningen ligger på audiovisuell kommunikation.

I slutet av föredraget, om tiden räcker, skissar vi på virala budskap tillsammans med Lars Wiberg från ABF Media Lab.


MEDVERKANDE: Gorki Glaser Müller är aktuell med långfilmen ”En gång om året” och arbetar bl.a. för ABF, FHP, Beckmans och Filmhögskolan i Göteborg. Lars Wiberg är aktuell med Studiematerialet ”Lyft ditt filmande” och ansvarar för film och media på ABF i Göteborg.

DAG: Lördag
TID: 13:00
PLATS: Per Albinrummet

Om konferensen

Netroots organiserar i Sverige närmare 700 progressiva nätaktivister. Konferensen är från amerikansk förlaga och syftar till att skapa nya kontakter och utöka utbytet aktivister emellan får att bli effektivare i sin påverkan på den politiska debatten. Konferensen är öppen för alla progressiva opinionsbildare.

Från programmet

Från programmet